Coaching and recovery of business project

Wat doen we?

We helpen (businessproces en ICT) projecten op weg en door de cruciale fases heen. Het opstarten, het komen tot een go/nogo beslissing, de go-live en de eerste maanden daarna.

Hoe we het doen?

We kiezen de meest effectieve methode en gebruiken onze kennisbank om te voorkomen dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden.  We doen dit ter plaatse (bijvoorbeeld middels projectmanagement, workshops, besluitsessies, assessments en dergelijke), remote (door gevraagd en ongevraagd advies te leveren over wat e binnen het project gebeurd) of as-a-service. As-a-service is remote ondersteuning op uurbasis, bijvoorbeeld om te sparren, voor trouble-shooting of om belangrijke documenten te laten beoordelen (second opinion).

We zijn zichtbaar of onzichtbaar aanwezig, afhankelijk van de afspraken.

Waar moet je aan denken (voorbeelden)?

  • Bepalen landschappen, decomposities en ontwikkelingsscenario’s (workshop, checklists, referentiemodellen).
  • Kwaliteitsbeoordeling (deel) projectplannen (assessment, workshop, checklists).
  • Lessons learned, valkuilen, kwaliteits indicatoren (workshops, projecten, checklists).
  • Leveranciersmanagement (kwaliteit) en kwaliteits-assessments voor opleveringen (assessment, workshop, checklists).
  • Projectmanagement en -coaching (workshops, sessies).
  • Requirements, testplannen, ontwerpen.